Финалът на "Направи го за България" е на 22 октомври

Дата на събитието: 22.10.2017


На 22 октомври, 1 000 бебета, 10 града, 1 ден - в големите православни храмове на 10 български града, сред които София, Пловдив, Варна и Бургас, ДНК (Движение за национална каузa) провежда най-мащабното Свето кръщение на новородени деца в съвременната история на България – Националното кръщене.
 
Това е финалът на кампанията "Направи го за България", която ДНК стартира в края на миналата година с цел да бъде насърчена раждаемостта в страната ни. Инициативата е под патронажа на Патриарх Неофит и Българската православна църква, които освобождават участниците от задължителната такса за ритуала и даряват безвъзмездно кръщелните свидетелства. Началният час на събитието в София е 10:00 часа, в Бургас – 13:00 часа, а в останалите градове, кръщенето започва от 11:00 часа.
 
Благотворителната инициатива ще осигури средства, които ще бъдат дарени на фондация "Искам бебе" в помощ на двойки с репродуктивни проблеми.
 
Родителите-участници могат да избират за кръстници освен свои близки, и много обществено значими личности, сред които са най-обичаните лица на bTV Антон Хекимян, Мариана Векилска, Нели Хаджийска. Шеф Виктор Ангелов, Андрей Арнаудов и Владо Николов са сред кръстниците в София, Александър Сано ще бъде кръстник в Русе, а Меги Димчева - в Плевен.
 
Масовото кръщене е финалът на кампанията за насърчаване на раждаемостта „Направи го за България“ с медийни партньори „БТВ Медиа Груп“ и „БТВ Радио Груп“, в която се включиха повече от 1200 семейства. Много от тях са българи в чужбина, с трети и четвърти деца, близнаци и дори тризнаци. ДНК ще предаде на законодателната и изпълнителна власт предложения за промени в средата и трудовото законодателство, които проведеното сред майките допитване разкри като належащи.
 
„Създадохме „Направи го за България”, за да не сме последните, които ще загасят осветлението“, коментира кампанията за радио ВВС Андрей Арнаудов, председател и основател на ДНК. Британската медия отрази инициативата в документалната си програма за демографската криза в България, което даде международен отзвук на каузата. „Вярваме, че за да има дейността ни положителен и дълготраен ефект, тя трябва да бъде устойчива във времето. Затова вече готвим и второто издание на кампанията: „Направи го за България - 2“ - за деца, заченати 2017-а година.”, разкри още той.
 
Традиционното сребърно кръстче – символ на вярата, подаряват г-жа Н. Беширова и SSG Jewlery. Към каузата за повече деца в България, се присъединиха „Пуфис“ и „Тео Бебе“, които са подготвили специална изненада за всяко бебе, участник в кампанията”.